Så jag har funderat på vilka sätt jag i mitt professionella liv ska kunna implementera ett mer aktivt anti-rasistiskt arbetssätt som inte bara innefattar mig som person och mina värderingar eller vilka jag lyfter fram här på bloggen exempelvis. Jag har alltid sett mig själv som en anti-rasist och i mitt privatliv är det något mina barn är uppfostrade i exempelvis men i mitt professionella liv har jag ofta befunnit mig i rum som varken varit jämställda eller haft en vettig representation. Idag inser jag att jag borde ha ifrågasatt detta tydligare mot ledningen, att det var faktiskt var min plats att göra det. Det ångrar jag att jag inte gjorde på arbetsplatser med 80 anställda och överväldigande majoritet vita, speciellt eftersom det var något vi i personalen faktiskt pratade om som fel. Idag när jag är egenföretagare, både i egenskap av författare och influencer är det lite mer komplext att påverka andras anställningar eftersom jag inte har någon chef att stega upp till och kräva förbättring från. Jag har heller inga egna anställda men vad jag däremot har är mig själv och många som vill samarbeta med mig. Jag har också många som vill att jag ska komma på deras event, sitta i deras paneler, föreläsa och interagera på olika sätt med deras varumärken. Så igår, djupt ner i ett Instagramscroll kom jag plötsligt in på Klea McKennas konto och där fanns det svart på vitt. Enkelt, tydligt och konkret frågeställning att alltid bära med sig. Så framöver är det här hur jag kommer svara på alla de inbjudningar och roliga förfrågningar jag får. Jag är så glad och tacksam för de möjligheter jag har, och vill helt enkelt dela dem med fler. Men förutom att detta är något jag tar med mig själv framöver vill jag också uppmana alla mina influencer-kollegor att göra detsamma. Det är därför jag ens skriver det här inlägget, annars skulle det ju bara kunna vara ett privat förhållningssätt, som många andra saker i mitt bolag är. Kära influencer-kollegor. Precis som vi är noggranna med att fråga om klimatsmarta alternativ när vi åker på pressresor, kollar upp företagen vi jobbar med, funderar två vändor kring våra briefer måste detta bli ett sätt för oss att långsiktigt arbeta på. Kravställa. Det här är the long game vi pratar om, och jag är säker på att vi alla inser att vi måste aktivt släppa fram fler. Yes?